BAKU Azərbaycan
15.03 °C
  • 1 USD ABŞ dolları
    1.7000
  • 1 EUR Avro
    1.8528
  • 1 RUB Rusiya rublu
    0.0208
  • 1 TRY Türkiyə lirəsi
    0.2616
  • 1 GBP İngiltərə funt sterlinqi
    1.9547
  • 1 USD ABŞ dolları
    1.7000
  • 1 EUR Avro
    1.8528
  • 1 RUB Rusiya rublu
    0.0208
  • 1 TRY Türkiyə lirəsi
    0.2616
  • 1 GBP İngiltərə funt sterlinqi
    1.9547

Ana dili yalnız ünsiyyət vasitəsi deyil, milli kimliyin və mədəni irsin daşıyıcısıdır

 Dil hər bir xalqın milli kimliyinin, düşüncə tərzinin və mədəniyyətinin ayrılmaz tərkib hissəsidir. Cəmiyyətin dilə münasibəti onun mədəni səviyyəsini əks etdirən əsas göstəricilərdən biridir. Bu baxımdan, ana dilinin qorunması və düzgün istifadəsi yalnız filoloqların və ya müəllimlərin deyil, bütün cəmiyyətin üzərinə düşən ümummilli vəzifədir. Xüsusilə media və reklam sahələri geniş auditoriyaya təsir etdiyi üçün burada dil normalarına əməl olunması böyük əhəmiyyət daşıyır. Təəssüf ki, son illər bu sahələrdə dil normalarının pozulması halları artmaqda və cəmiyyətin dil mədəniyyətinə mənfi təsir göstərməkdədir.

Əgər Mirzə Ələkbər Sabir günümüzdə yaşasaydı və reklamların dilinə diqqət yetirsəydi, o, ehtimal ki, reklamlarda Azərbaycan dilinin pozulmasını cəmiyyətin maarifləndirilməməsi və dilə olan diqqətsizliklə əlaqələndirərdi. O, bu halları öz dövründə tənqid etdiyi savadsızlıq və biganəlik kimi satirik bir şəkildə təsvir edərdi.

Sabir yaradıcılığında bəzən şeirlərin formal gözəlliyə üstünlük verildiyini, lakin məzmunun boş olduğunu tənqid edirdi. Günümüzdə reklamlarda da tez-tez rast gəlinən mənasız ifadələr və cəlbedici, lakin məntiqsiz sloqanlar bu yanaşmanın davamı olardı.

Kütləvi informasiya vasitələri və reklamlar cəmiyyətin müxtəlif təbəqələrinə birbaşa təsir göstərən kommunikasiya vasitələridir. Televiziya verilişləri, sosial media platformaları, internet reklamları və küçə elanları geniş auditoriyaya çatmaqla yanaşı, dildə yeni ifadələrin, sözlərin və üslubların yayılmasında mühüm rol oynayır. Bu baxımdan media və reklam dilindəki istənilən yanlışlıq və ya normasızlıq çox sürətlə cəmiyyət arasında yayılır və normaya çevrilə bilər. Bu, xüsusilə gənc nəsil üçün təhlükəlidir, çünki onların dil vərdişləri hələ formalaşma mərhələsində olur.

Dil normalarının pozulma formaları

Televiziya verilişlərində və reklamlarda tez-tez cümlə quruluşu baxımından yanlış ifadələrə rast gəlinir. Məsələn: “Bu fürsəti qaçırma, endirimli qiymətlərlə əldə et!” — bu cümlədə həm üslub, həm də sintaktik baxımdan qüsurlar var. Düzgün formada belə səslənməlidir: “Bu fürsəti qaçırmayın – məhsulları endirimlə əldə edin!”

Reklam mətnlərində ingilis və ya rus dillərindən alınmış, lakin dilimizdə qarşılığı olan sözlərin yerli formaları nəzərə alınmadan istifadə edilməsi də geniş yayılıb. Məsələn: “super şans”, “best qiymət”, “real endirim” kimi ifadələr həm üslub, həm də leksik baxımdan dil normalarına uyğun deyil.

 Reklamda məhsulu tanıtmaq məqsədilə həddindən artıq şişirdilmiş ifadələrdən istifadə olunur. Bu da dilin manipulyativ və qeyri-səmimi istifadəsinə gətirib çıxarır. Nəticədə, reklam dili ilə real ünsiyyət dili arasında uçurum yaranır.

Cəmiyyətə mənfi təsirləri

 Müasir dövrdə kütləvi informasiya vasitələri – televiziya, radio, internet platformaları, sosial şəbəkələr və reklamlar – cəmiyyətin dilə münasibətini formalaşdıran əsas amillərdən biridir. Bu sahələrdə dil normalarına əməl olunmaması, yəni qrammatik, leksik və üslubi qaydaların pozulması, sintaktik uyğunsuzluqlar, yad dildən alınma və lazımsız sözlərdən istifadənin artması birbaşa olaraq cəmiyyətin dil mədəniyyətinə mənfi təsir göstərir. Normadan kənar ifadələr çox istifadə olunduqca, insanlar onları doğru hesab etməyə başlayır. Gənclər arasında dil vərdişlərinin pozulması halları artır.

Media və reklamdan təsirlənən gənclər normativ dilə qarşı laqeyd qalır, bəzən ədəbi dili "köhnəlmiş" hesab edirlər. Ədəbi dildən uzaqlaşma və mədəni geriləmə dildə dəqiqlik və ifadə zənginliyi itdikcə, mədəniyyətin digər sahələrində də keyfiyyət azalması müşahidə olunur.

Bəs nə etməli?

Reklam mətnlərinə dil ekspertləri tərəfindən nəzarət mexanizminin yaradılması lazımdır. Təhsil sistemində “dil və üslub mədəniyyəti” dərslərinin genişləndirilməsi önəmlidir. Qanunvericilikdə media dili ilə bağlı normativ aktların gücləndirilməlidir. Cəmiyyətin dil məsələlərinə daha həssas yanaşmasına təşviq edilməlidir.

Ana dili yalnız ünsiyyət vasitəsi deyil, milli kimliyin və mədəni irsin daşıyıcısıdır. Media və reklam sahələrində dil normalarının pozulması bu kimliyin və irsin zəifləməsinə səbəb ola bilər. Ona görə də bu sahədə çalışan hər bir şəxs dilə qarşı məsuliyyətli və diqqətli olmalıdır. Dilin saflığını qorumaq həm fərdi, həm peşəkar, həm də vətəndaşlıq borcudur.

 

Cavid Şahverdiyev

Yazı Mirzə Ələkbər Sabir Fondunun Azərbaycan Respublikasının Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi Agentliyinin maliyyə dəstəyi ilə həyata keçirdiyi “Sabir gözü ilə: media və reklamlarda Azərbaycan dilinin pozulmasına tənqidi baxış (monitorinq)” layihəsi çərçivəsində hazırlanıb.

 

 

 

Son xəbərlər

“Ohrid – Vodici, 2026” XIV Beynəlxalq Elmi Konfrans

Füzuli şəhərinin azad olunmasının tarixi-siyasi və sosial əhəmiyyəti

15 oktyabr xalqın inamının Zəfər taxtına yüksəldiyi gündür

Yaddaş institutlarının nümayəndələri Beynəlxalq konfransda iştirak etdilər

Daşkənddə Mahirə Nağıqızının özbək dilində çap olunan şeirlər toplusunun təqdimatı olub

MDB məkanında dostluq, əməkdaşlıq və inkişafın yeni mərhələsi

Şair, publisist Nəsibə İsrafilqızının “TÜRKSOY” şeiri oxuculara təqdim olunur

Seriallar cəmiyyətin şüuruna təsir edən silaha çevrilib

Türk Dünyasının nəqliyyat körpüsü

Türk Dövlətləri Təşkilatı: Yeni qlobal güc mərkəzinə doğru

S.Yeseninin yubileyinə həsr olunmuş musiqili-poetik gecə

4 Oktyabr – Cəbrayıl Şəhəri Günü: Tarixi Qələbədən Böyük Qayıdışa

Gələcək nəsillərə vətənpərvərlik nümunəsi

Milli qurtuluş yolunun başlanğıcı

11-ci Bakı beynəlxalq kitab sərgisində “Masal Masal Türkiyə, Türk dünyası Azərbaycan” çap və digital formatda təqdimatı olub

27 Sentyabr – Zəfərə aparan yol və şəhid Ziya Ağayevin ölməz xatirəsi

Nizami Gəncəvinin “Xəmsə”sinə aid Türkiyə türkcəsinə tərcümə və nəşr edilmiş əsərlərinin Bakıda təqdimatı olub

ADPU-da gənclərin zərərli vərdişlərdən qorunmasına həsr olunmuş tədbir keçirilib

Azərbaycan–İtaliya strateji tərəfdaşlığı: siyasi, iqtisadi və humanitar müddəalar

Müsabiqə qalibi olan gənc rəssamın fərdi sərgisi açıldı

Ədalətin bərpası və yeni dövr

Dövlət Gömrük Komitəsində Anım Gününə həsr edilən dəyirmi masa keçirilib

27 Sentyabr – Anım Günü ilə əlaqədar Daşkənddə tədbir keçirilib

QHT Anım Günü ilə bağlı bəyanat yaydı

Yasamal rayon ictimaiyyəti 27 sentyabr – Anım günündə şəhidləri yad edib

“Qəhrəmanlıq və igidlik günü” adlı tədbir keçirildi

Azərbaycanın qlobal sülh, inkişaf və ədalət yolunda yeni siyasi çağırışları

Vəhdət Partiyasının 27 Sentyabr- Anım Günü ilə əlaqədar BƏYANATI:

Bakıda “Şirin ömür payım vətənə qurban” kitabının təqdimat mərasimi keçirilib

27 Sentyabr – Anım Günü: Şəhidlərimizin xatirəsinə ehtiram

Bütün xəbərlər